Powered By Blogger

dinsdag 30 augustus 2011

Aaltje Schaap - 13 jaar

Twee dagen geleden, op 28 augustus 2011, heb ik dan eindelijk - en met heel veel moeite - de eerste versie van mijn historische (jeugd)roman Aaltje, daar ga je... afgerond.

Speciaal de afgelopen drie maanden heb ik er een zware dobber aan gehad, wat onder meer blijkt uit het feit dat ik in dat hele kwartaal maar zo'n 11.000 woorden op scherm heb weten te krijgen.

In het verhaal was dit de periode van de laatste twee maanden van Aaltjes leventje die zij in Kamp Vught heeft doorgebracht. Hier schoten zowel mijn fantasie als de kleine feiten - onontbeerlijk om mijn hoofdpersoontje dat alles op Aaltje-manier te laten beleven - jammerlijk te kort.

Voorlopig laat ik het manuscript nu rusten totdat - be'ezrat haShem - het moment aanbreekt waarop ik het zal kunnen opbrengen om het te herschrijven/redigeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten