Powered By Blogger

maandag 31 januari 2011

Eind januari 2011

Zo, de eerste maand van het nieuwe jaar zit er al weer op.

Wat betreft al mijn goed voornemens, daar is al het een en ander van in de prullebak van de geschiedenis terechtgekomen, maar daarom nog niet getreurd: we gaan onverdroten voort.

Ik ben nog steeds bezig met het Aaltje-verhaal, maar het gaat intussen een stuk moeizamer en dus ook langzamer. Dit laatste deel ligt uiterst zwaar op de maag.

De speling tussen de exacte geschiedkundige feiten van de Jodenvervolgingen gedurende 1942/3 en de belevenisjes van een twaalfjarig meiske die ik kan verzinnen, alsmede haar gevoelens in reactie op de door haar beleefde werkelijkheid in die omstandigheden, wordt steeds kleiner.

Ik heb dan ook mijn aanvankelijke Word Count-doel van 25k terug moeten draaien naar 20k. Dat heb ik vanmorgen op het nippertje gehaald.

Enfin, op naar februari...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten